torsdag 25 februari 2010

Verdens beste vän fyller 40 år!

Tänk så tiden går, i dag fyller min allra bästa ven Jostein 40 år.
Jostein och jag träffades för 24 år sedan på ett Disco i Porsgrunn som hätte "hollywood" och som på söndagarna hade öppet för oss som var 16 år.
Det var början på många fina års vänskap.
Vi har verkligen delat glädje och sorg och det finns ingen som känner mig så bra som han.
Vi har både lagt några mycket tuffa år bakom oss och nu ser vi med glädje fram i mot dom nästa 40 åren som vänner.

Jag ser verkligen fram i mot att träffa dig och din käre Jarle i sommar,vi ses tyvärr allt för sällan kära vän.

Jostein ska också vara min "Best man" (forlover på norsk) på bröllopet.

Så Grattis värdens finaste vän!



Jag sitter och lyssnar på "secret garden" det är verkligen värdens vackraste musik och så otrolig avslappnande.
Jag har sovit lite dåligt ett par nätter så jag är jätte trött och ska snart krypa ned i min säng bredvid en OS tittande älskling.
I natt sov jag i mitt pytte lilla rum på sjukhuset (i helgen låg jag i ett stort).

I dag har jag pratat både med mamma och Jostein i telefon och vi har pratat om bröllopet och det börjar kännas mer på riktigt nu tycker jag och det är mysigt :0)

Skal fortsätta med min Tilda i helgen och jag längtar verkligen. For er som är sugna på att prova,gör det det är inte svårt bara kul!

Till sist vill jag tacka för alla fina ord jag fikk från er ang hönan, jag blir jätte glad! Era kommentarer är gull värd för mig!
Till sist skickar jag er god varm kram från mig i snöiga småland och god natt!

6 kommentarer:

  1. hei Rachel.
    ja gode venner må en ta vare på,denne så riktig så koselig ut.å fra grenland hihihi da er han laget av fint material..
    koselig at du har det bra
    jeg har sett OL nå.. å jentene våre vant gull,hurra .
    ha en god natt .
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Gode venner er kjekt å ha og verdt sin vekt i gull:-) Så ut som en knakende kjekk kar.

    Klem

    SvaraRadera
  3. Det er flott å ha gode venner! Og han her så ut som en riktig så hyggelig kar!
    Lykke til videre med bryllupsforberedelser!

    SvaraRadera
  4. Gode venner er virkelig en flott gave, men jeg er sikker på at Jostein ville sagt mye fint om deg også.

    I kveld har jeg tenkt å lage øredobbene dine, og mandag skal jeg på posten. Da skal nok ikke gå mange dagene før du har min Give Away.

    Klem tilbake fra snøen i Norge.

    SvaraRadera
  5. Kjekt med gode venner og det er veldig greit å ha noen guttevenner også. Jeg var jo teateret med en kamerat i går, han er faktisk mannen til en av de damene jeg pleier å gå på teateret med.

    Du svarte meg ikke på om du syr Tilda figurene for hånd eller med maskin..??

    Ha en fin helg, vennen, og jeg håper at du får deg litt velfortjent søvn!

    Puss & kram

    SvaraRadera
  6. Gratulerer til din venn Jostein. Gode venner er gull verdt! :)

    SvaraRadera