torsdag 11 februari 2010

Boller/ sleta bullar!

Här ska ni få receptet på Norske boller som är suveränt goda!

7 dl fingervarmt (37 grader) mjölk/melk
2 jäst/gjär röres ut i mjölken
18 dl vetemjöl
2 dl socker/sukker
2 ts kardemumma
2 ts bakpulver
russin/rosiner vet inte riktigt hur mycket men ta som du tycker blir bra.
När du har blandat i hop altt till sätter du
200 gr smör i små bitar som knådas/knas in i degen tills den år slet och fin.

Jäs/hev ca 30 min och rulla ut bullarna. Jäs/hev lite till
grädda/stek 200 grader tills dom är gyllne och fina.

Super gott!

2 kommentarer:

  1. Hei og takk :-)

    Jeg pleier å sløyfe kardemomme i boller, men ellers er oppskriftene våre temmelig like.
    Jeg bruker ikke bakepuler, men hornsalt da.
    Fikk min oppkrift av ei venninne for lenge siden og de blir så fine.
    Dine ser jo også knallbra ut!!
    Akkurat nå er jeg faktisk fristet til å spise boller i kveld....

    Lena Beatrice :-)

    SvaraRadera
  2. Disse bollene hørtes utrolig gode ut. Jeg har to barn med melkeallergi, så jeg skal jammen teste ut om de kan lages på rismelk eller soyamelk og smør uten melk. Men kan tenke meg at det ikke blir helt det samme. Ellers får jeg holde meg til min gamle oppskrift:-(
    Alltid kjempekjekt med nye oppskrifter.

    SvaraRadera