måndag 25 januari 2010

God morgon :o)

Sitter här och försöker få i mig lite frukost, har ingen matlust i dag men jag måste ju ha lite i magen om jag skal i väg till skolan.

När jag är i Linköping ska jag passa på att köpa mera låg kolhydrat bröd för det finns vist på konsum där :-)

Över till något helt annat. Jag läste/hörde för några dagar sedan att den som solade mycket solarium som ung löp 70% större risk för att få hud cancer/kreft. Hjälp! Jag solade ju mycket när jag var ung, kommer i håg alla tokiga saker som sas, t ex att man inte skulle duscha på några timmar efter solningen för annars hållt inte brunfärgen. Jag kommer i håg att vi var några kompisar som gick samman och hyrde ett solarium 1 vecka och då hade vi något vi sprayjade kroppen med för att bli extra bruna, blev vi det? Nej!
Hur är det med er som läser min blogg, solar ni solarie eller har ni gjort det i ungdomen?
Nu när jag har blivit äldre och klokare håller jag mig borta från solen och med tanke på att jag har en ljus och fräknig hy så är nog det det bästa,hoppas bara inte det är för sent.

Till sist får ni en bild på en av nötskrikorna som brukar vara uti i vårat träd och äter av fågel maten.


Ha nu en fin dag! Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar