torsdag 14 januari 2010

Äntligen!

i morgon blir det anställnings intervju, så nu får ni hålla tummarna för att det går bra!
I dag har jag inte sytt något, men jag har varit mycket effektiv här hemma. Passade på att stor städa Linus rum nu när han var borta och det behövdes verkligen,han städar själv varje vecka men det blir ju inte så noga så då är det skönt att ta ett tag.
Jag har också städat stora rummet och när jag gjorde det kom jag på att jag skulle byta gardiner,innan hade vi ljusa längder.
Problemet var bara vad ska jag byta till och då kom jag på att jag hade sytt några typ som rullgardiner tidigare som jag aldrig har använd, så i brist på annat och med en längtan efter något nytt så blev det dom. Så här blev det!


Nu när det blev lite mer "moderna" stil på gardinerna fick jag leta fram lite saker som skulle matcha. Behövde ny duk på köpmans disken och då vände jag på en som mamma har sydd i rosa med svart baksida (lika fin på baksidan mamma är så duktig) och simsalabim hade jag en ny svart du som blev jätte fin till gardinerna. Keramik sakerna på har jag gjort!



Jag hängde också omm några gamla bilder med svarta ramar som tidigare hängde i hallen där dom inte syntes och det är synd.


Jag hade ju också sökt en kurs på högskolan som jag har kommet inn på och i dag kom papperna

vet inte hur det blir om jag kommer läsa kursen, får jag jobbet kan jag inte läsa kursen så jag får ha det öppet.

I morgon bär det som sagt av till Linköping på intervju och så hoppas jag på like mycket energi som i dag så jag kan sy litt. På lördag blir det 20 års kalas för Mickes son och då ska jag baka en lågkolhydrats tårta ska bli spännande. Nu får det räcka för i dag. Kram kram!

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Driftig dame du:-) Deilig med litt fornyelse iblant.

    Krysser fingrene for deg i morgen! Masse lykket til, min venn! Kan jo ikke skjønne annet enn at de MÅ like deg!

    Klem

    SvaraRadera
  2. Masse lykke til med intervju i dag! Håper det går din vei!

    SvaraRadera