onsdag 13 januari 2010

Får jag presentera lilla fröken katt!

Nu är hon färdig lilla katt fröken. Jag hade inga Tilda tyger hemma så det blev man tager vad man haver.
Denna lilla katt flicka ska flytta till en mycket speciell och älskad tjej i Vadstena som har en tuffare stil änn Tilda så jag tror hon blir glad för lilla fröken.




Jag är inte nöjd med nosen men efter att jag hade taget upp det två gånger gav jag upp, det är ju den första jag har gjort.

Jag har bara syning i huvudet för tiden, man blir ju nästan manisk för det är så kul.
Jag har lite nya saker jag vill börja på i morgon efter lite husarbete ;)

Jag har en ide om att göra en punkt på bloggen som heter veckans husmorstips. Dår blir det lite tips om huskurer och annat som kan vara bra. Jag har ett tips i dag som jag lägger ut som pröve, säg till om ni tycker det är bra så fortsätter jag!

Anna!Tack för mailen och vad roligt att du följer min blogg. Nu har jag fixat så du kan lägga igen kommentar, det är bara att trycka på anonym så ska det gå.

Har tänkt länge att ni kanske tycker jag är usel på att stava rett, men det kommer sig av att jag är norska från början. Jag försöker svara alla mina norska vänner på norska så gott det går,men har insett att jag har glömt norsken. Men ni får stå ut tjejer ;)
Enligt min kära dotter är jag usel på svenska också men så är det bara (jag hade i alléfall MVG (näst bäst karakter) i svenska B) men det kan jo mest bero på att vi hade mest literaturhistoria ;) Men prata flytande svenska gör jag med glans, så det så!

I kväll blir det "Morden i midsommer" med älsklingen, och så ska jag försöka sova men det är ibland svårt när hjärnan år full av kreativitet. Har ni det så ibland okså?

Tack snälla ni för dom fina komplimangerna ni är så goa och jag är så glad för alle härliga vänner jag har fått. (flera stycken från Bergen och det är kul för jag kände ingen därifrån och jag har häller aldrig varit där)Ha nu er fin kväll och kram på er!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Äntligen kan jag också kommentera. Vad mycket fint du syr.
    Håller tummarna för att du får jobbet.

    SvaraRadera
  2. Så fin den ble! Helt herlig! Gjør absolutt ingenting om den ikke er sydd i Tildastoff. Så flink du er! Heldig hun som får denne. Snille du:-)

    Klem

    SvaraRadera
  3. Så søt katt! Du er flink!

    SvaraRadera
  4. Jätte fin kattfröken du har sytt,Ida blir nog glad.Ett husmorstips-termosen blir skinande ren om man löser upp en diskmaskintablett i kokande vatten. Häll i termosen, låt verka och skaka om lite. Ha det gott /Anna

    SvaraRadera