måndag 14 december 2009

Nu har jag tagit steget

och anmält mig till kursen Forskningsmetodik 1, jag tänker göra något vettigt den tiden jag är arbetslös. Kursen är på Linköpings universitet och halv fart så jag kan jobba bredvid om jag vill. Jag har tänkt att läsa till distriktssköterska och måste ha denna kursen plus nr 2 för att kunde söka.2an är inte för till hösten så det lär dröja till hösten 2011 för jag kan söka till distriktsköterska så mycket han hände innan dess.

Idag har vi gjort lite julgodis Ida och jag. Gjorde Hallontryffel och Fudge fast sist nämnda blev misslyckad så det får vi göra om en annan dag. Vi bakade också den super goda saffrans kakan jag gjorde till mitt party. Hallon tryfflen blev super god och recept skal jag lägga in senare i kväll så ni hinner pröva för jul!



I dag har jag gjort klar förste nessesären/toalettväska av de 3 som är beställda med personlig bild på. Så här blev det och jag är nöjd, i morgon ska jag göra en till med annan bild på.


Om en timme ska Ida åka tillbaka till Vadstena,men på torsdag börjar julledigheten och då kommer hon tillbaka :-)

Jag kommer tillbaka med recept senare!

3 kommentarer:

  1. hei,
    så flink du som tenker studere,veldig smart gjort,det får du mye igjen for senere..
    god ved komfyren å ,høres deilig ut.
    å den toalettveska var jo så nydelig,.du an mye du.ønsker deg en fin kveld,klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Så flott at du har bestemt deg for å studere videre! Det blir spennende!

    Gleder meg til å få oppskriften på julegodisen din:-) Jeg er en skikkelig godtegris....

    Toalettvesken var skikkelig fin! Veldig skjønn med bilde på. Så flink du er!

    Ha en fin uke!

    Klem Barbro

    SvaraRadera
  3. Så bra at du skal studere videre - utdanning er aldri dumt! Og så flott toalettmappe du har laget!

    SvaraRadera