torsdag 31 december 2009

Året som gått del 2

Sitter här och känner en ljuvlig doft av kalkon som börjar sprida sig i heimen mums!
Vi ska ha kalkon i kväll och till efterrätt blir det päron i kålasås och vanilj glass. Dom päronen är himmelskt goda och i morgon ska ni få receptet. I dag är min sista dag med att äta en massa kolhydrater och jag måste av erfarenhet säga att jag längtar efter mitt nya kolhydrat fria liv. Jag tänker också gå och köpa ett 10 kort på vatten gympan för julklapps pengarna jag fick av min snälla mamma.Nej nu får jag fortsätta med tillbaka blicken på året.

I juni var det dags för mickes son att sluta nia.


Kanada gässen fick sina ungar (vi har ett par som kommer varje år och får ungar här) Tyvärr hade jag ingen bild när dom är små.



Vårat paradis!


JULI:
Jag börjar blogga och här var M och jag på väg till Visings ö på en liten utflykt.


Jag jobbade hela sommaren men fick några sköna stunder med en bok under äpple trädet!
/>

Många stunder på spikmattan har det blivit!


Köket var sommar fint!
:

HÖST:
Ida flyttar in i egen lägenhet!


Är på trevlig kräft skiva med mina nya jobbarkompisar.


Startar våran mysiga pyssel träff!


Lille Nisse flyttar in!


Går på dreinings kurs!


Var med på julmarknaden!


Julen blev vit och fin!


Ja det har varit ett händelses rikt år och jag hoppas 2010 blir ett jätte spännande år.
Till sist vill jag önska alla er som läser min blogg och speciellt mina nya vänner ett riktigt Gott nytt år! Vi ses igen 2010!

1 kommentar:

  1. Tusen takk for så fin hilsen i bloggen min. Det er så koselig å ha blitt 'kjent' med deg!
    Hjemmet ditt ser virkelig ut som et paradis. Både det store kjøkkenet og den fantatiske hagen.
    Vi følges i det nye året!
    Klem Ellen:)

    SvaraRadera