onsdag 16 december 2009

Jul på bloggen

har det blitt nå, för nu är det inte länge igen till tomten kommer. Undrar om jag får något paket i år? Hmm jag har i alla fall varit snäll så det finns en chans *ler*
Det har kommet en hel del snö i dag och det är mysigt tycker jag. Var ute och gick en liten tur i dag men det var ganska surt och blåsigt ute.
Min älskling är i alla fall blad som ett barn för nu kunde han äntligen få provat sin snö fräs som han har köpt till sin Stiga gräsklippare, jag har provar och ta en bild och så här blev den.


Jag hittade en påse nejlikor i köksskåpet i dag och jag tog och satte dom i en apelsin, gud vad gott det doftade. Jag hittade också två tomtar som jag gjorde i keramik förra året,eller det är egentligen en tomte mössa som bara fötterna sticker ut. De fick sitta på köksbordet bredvid apelsinerna.




I dag hämtade Micke ribba jag hade beställt, och jag säger bara en ting svenskar kan inte detta med ribba (han som jag pratade med sa sig veta) jag tyckte den var för tunn och så fick jag bara 3 kg och jag hade beställt 5 kg.Nej nästa år blir det jul i Norge det är ett som är säkert. Jag får göra så gott jag kan med ribba..suck!

I kväll blir det tv kväll det är sista Bonde söker fru i kväll och så var det lite annat jag vill se. Nu är jag jätte kaffe sugen så nu får jag nog sätta på en kanna.
Go kväll alla fina som läser min blogg!

1 kommentar:

  1. Oj, det var ingen liten sak han hadde kjøpt seg....Artig "leketøy" det der for store gutter:-)

    Så herlige de var de keramikknissene dine! Veldig dekorative!

    Må huske å kjøpe nellikspiker og appelsiner i morgen. Det både lukter godt og er koselig pynt.

    Så fint som du har pyntet og med all den snøen, så begynner vel du å komme i julestemning??

    Klem

    SvaraRadera