lördag 12 februari 2011

Frukost förslag!

Hej alla glada!
Jag har fått en fråga om jag kan ge lite tips på vad jag äter för tiden för att gå ned och det är klart jag gör det.

För det första har jag dragit ned på kolhydraterna och jag äter mycket lite potatis (bara om det står i receptet att det skal vara i, och inte brevid maten)
ris och pasta äter jag bara fullkorns produkter.

Jag äter inte socker eller något med vitt mjöl.

Brödet man äter ska vara gjord på Råg/Rug och det ska inte vara vetemjöl i och inte socker eller sirap.

Jag äter mat med lågt GI.

I detta inlägg får nig frukost förslag nästa blir mellanmål och sedan lunch/middag. När ni har fått alla är det bara att följa detta så går ni ned i vikt!

Frukost forslag:
1. Smoothie frukost med ägg och skinka
1 kokt ägg
2 skivor skinka
1 tomat
2 små skivor råg/rug bröd

Smoothien gör du genom att mixa
2 dl mild lätt yoghurt 0.5 % fett med
2 dl jordgubbar/hallon eller blåbär

2. Rågbröd med philadelfiaost och lax
1 skiva rågbröd
2 msk/ss  lätt philadelfia ost max 15% fett
80g kallrökt lax
rödlökringar
dill

1 Apelsin


3. Frukost pålägg med skinka och keso
 150 g keso
100g kalkonbröst el skinka
0,5 st röd paprika
0,5 st gul paprika
Blanda detta och ha det på
1 skiva råg bröd

4. Keso med Äpple och kanel
1 st liten burk Keso (250gr)
2 st äpplen som du skär i bitar och blandar i Keson
strö på kanel

5. Keso med frukter
 150 gr Keso
2 st kiwi
1 ms hackade valnötter
1 st banan
du kan använda andra frukter om du vill.

Keso = Cottage cheese för er som bor i norge ;o)

Det var lite olika förslag, hoppas det är något som faller i smak. Du kan självklart dricka te och kaffe till men var försiktig med mjölk för i mjölk är det mycket mjölk socker.














Denna veckan har jag inte gått ner något, men det beror inte på att det är något fel på maten utan att jag har varit lite nere och då är jag inte så duktig på att äta som jag ska, det blir lite för lite mat och i bland lite för mycket kolhydrater. Men jag tar nya friska tag och går vidare.

Kanske kommer Mellanmålen redan i eftermiddag vi får se vad jag hittar på :o)

Vi hörs!






3 kommentarer:

  1. Mums, va många bra förslag :)
    Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  2. hei vennen,
    åå her var det mye godt på menyen, ikke så vanskelig da,
    likte godt at det er rugbrød å grønnsaker i din diett, syntes det er vanskelig uten salat.
    flink du er,
    å masse lykke til vidre, må ta i et tak jeg å...
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Drt tackar man för ... en matlista .
    Hoppas du piggnar till igen ..
    Ha det bäst ..

    SvaraRadera